Epson Stylus PX720WD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Stylus PX720WD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

F.Vos 2 18-01-2012
Geschreven voor: Epson Stylus PX720WD

Als Mac gebruiker heb ik slechte ervaringen met de Canon Pixma 5000, ook bij aangepaste instellingen werden mijn, op zich scherp weergegeven foto’s, immer te rood/magenta afgedrukt. Mijn Epson picturemate had hier geen last van en daarom besloot ik de PX720 D aan te schaffen. De afdrukkwaliteit van tekst is zeer matig, de letters zijn vanzelfsprekend goed leesbaar maar lijken enigszins uitgelopen. Ik maak gebruik van een Xerox laserprinter en de tekstafdruk hiervan is gestoken scherp.
Het afdrukken van foto’s gaat een stuk beter maar is niet volmaakt. Bijvoorbeeld, het afdrukken van licht bewolkte luchten geeft een te flauw contrast, waardoor nogal wat detail verloren gaat. Kleurbeheer stelt je in staat de foto aan je persoonlijke wensen aan te passen maar mij lukt het niet de hoogste kwaliteit te verkrijgen. In een ver verleden heb ik zelf mijn kleurenfoto’s chemisch afgedrukt dus enige ervaring in kleurbeheer heb ik wel. De kleurgetrouwheid is goed en in donkere partijen worden details goed weergegeven. Het inktverbruik is, zover ik het kan beoordelen, normaal. Scans worden vlak weergegeven maar kunnen goed op kleur worden gebracht. Met de bediening had ik geen problemen, het apparaat is simpel met een USB-kabel aan mijn computer verbonden. Heb dus geen ervaring met draadloos. Op zich een goed maar wel wat fragiel geconstrueerd apparaat. Mijn waardering voor de afdrukkwaliteit voor foto’s komt uit op een acht, voor tekst op een zes. Wanneer je veel tekst afdrukt kan je beter een mono-laserprinter aanschaffen. Omdat Epson aangeeft dat het een fotoprinter is krijgt hij toch een acht voor afdrukkwaliteit.

Twan Jansen 02-01-2012
Geschreven voor: Epson Stylus PX720WD

Printer paar maanden in bezit. Afdrukken zijn, zowel tekst als foto's, snel en geweldige kwaliteit. Installatie geen probleem en in netwerk meteen herkend alsook de draadloze laptop en iPad! Scanmogelijkheden voldoende en eenvoudig te gebruiken. Beprinten van CD/DVD prima kwaliteit. Is behoorlijk groot voor een thuisprinter maar indien je een kwalitatief prima printer voor je netwerk zoekt is deze voor díe prijs zeker aan te bevelen!

R. Anthonio 25-09-2011
Geschreven voor: Epson Stylus PX720WD

Ik heb de printer nu een dag in huis.
Afdrukkwaliteit: Is nu goed. Had in het begin (zoals hierboven genoemd) ook verticale lijnen (op een afstand van ±4cm op foto afdrukken. Na het reinigen van de spuitkanaaltjes was dit bij mij wel verholpen.
Mogelijkheden: Had hiervoor ook 8 jaar Epson Stylus. Was nu toe aan een combinatie van scannen printen en via WIFI. Ideaal, kan via een Epson app. van mijn Samsung GS II foto's printen en ook via een Epson app. met de I-PAD II werkt het uitstekend.
Installatie ging echt heel eenvoudig. Het menu van de installatie CD volgen, even de printer via en niet meegeleverde USB kabel aan de PC verbinden uiteraard je WIFI code ingeven en hij is verbonden. Het touch screen menu op de printer functioneert goed en is redelijk intuïtief.
Vormgeving: Hij is redelijk groot, maar dit komt ook door de duplex console die er achter hangt. De printer is verder wel netjes afgewerkt.
Duutzaamheid: Het is en blijft wel eenvoudig en kwetsbaar plastic.
Conclusie: Tot nu toe zeer tevreden, een goede multifunctionele printer/scanner. Ik schrok wel even van de verticale lijnen, maar na reinigen van puitkanaaltjes was dat verholpen.

jannouwens 25-06-2011
Geschreven voor: Epson Stylus PX720WD

Eerste installatie verloopt eenvoudig; printer bekabeld via router te gebruiken. De afmetingen zijn behoorlijk fors voor een prive printer, dit komt deels door de afneembare module voor dubbelzijdig printen aan de achterzijde. Scannen en printen van de PC is geen issue.

Voorlopig krijgt printer een 4 voor gebruiksgemak en mogelijkheden omdat scannen van de printer naar netwerk pc niet functioneerd. Online help e.d. biedt geen oplossing, daarom wordt alle software e.d. nu verwijderd en de installatie opnieuw uitgevoerd. Absoluut een minpunt voor dit apparaat.

jackrabbit 23-06-2011
Geschreven voor: Epson Stylus PX720WD

Eind januari 2011 de px720w gekocht omdat de px700 het na no geen 2 jaar reeds had begeven (de printerkop(pen) waren al defect!!!)
Ik gebruik de printer niet vaak en dan nog 99% van de tijd voor tekst. Na ±3 maanden zag ik al strepen over mijn printjes lopen, terwijl de spuitkanaaltjes schoon waren (heb check gedaan)
Uiteindelijk is de printer - na overleg met Epson - 9-juni 2011 naar hun reparatiedienst M-Service gegaan. Keurig opgehaald en de maandag erop (13 juni 2011) kreeg ik de printer alweer terug. Een nieuwe printer wel te verstaan! Goed nieuws zou je zeggen.
Echter, de eerste week heb ik de printer nauwelijks gebruikt (misschien wel niet) i.v.m. omstandigheden waardoor ik elders in het land moest zijn.
Je zou kunnen zeggen dat de eerste keer dat ik de printer daadwerkelijk weer ging gebruiken was vanaf maand de 20e en toen was het al direct mis!
Ik trek (heel voorzichtig, want met mijn px700 al problemen ermee gehad) de papier lade open en het hele ding komt eruit! Blijkt dat de twee linksachter palletjes zijn afgebroken!
Direct weer contact opgenomen met Epson en het antwoord was dat dit om te gebruikershandeling is die niet onder de garantie valt (let wel..een printer van een week oud!!!) en verder werd me ook nog even onder de neus geschoven dat dit al de tweede keer was dat dit mij overkwam wat ook nog eens reden is om het niet onder de garantie te laten vallen.
???? Mijn mond viel open.
De eerste keer was namelijk bij een andere printer (de px700) en pas na ruim anderhalf jaar!!! En dat betrof ook nog eens een ander palletje.
Ik begrijp niet dat Epson doodleuk een gelijkend defect van twee verschillende printers als een herhaling beschouwd. Een scheve voorstelling van zaken!!
Nu komt daar vandaag doodleuk wederom een probleem bij, ik maak voor het eerst sinds ik deze nieuwe/vervangende printer heb een print van een foto en wat blijkt...alweer (nog steeds??? - want ik twijfel ineens of ik wel echt een nieuwe heb ontvangen) strepen over de print!!!
Ook hierover direct contact opgenomen met Epson en het antwoord is:

<quote>
Wij zullen een speciaal onderzoek aanvragen bij de firma Mservice, Mochten deze geen problemen ondervinden voor het afdrukprobleem dan zullen de kosten hiervoor voor u zijn. Gaat u hiermee akkoord?
<unqoute>

So far so bad.
Dit is hoe het er voorstaat tot op dit moment.
Zodra er meer info is zal ik dit zeker posten hier.

Kees1949 16-04-2011
Geschreven voor: Epson Stylus PX720WD

een paar dagen geleden gekocht bij Cameranu.nl, prima snel en goed afgeleverd. printer heel makkelijk te installeren en eerste indrukken zijn goed.
hoge kwaliteit foto en ook de scanner werkt prima.

EJR1965 23-02-2011
Geschreven voor: Epson Stylus PX720WD

Hiervoor een HP gehad en heeft het geen 2 jaar uitgehouden.Vorige Epson(C60) werkt al 10 jaar probleemloos.Deze PX720WD heeft een mooie afdruk en is redelijk stil.Ik denk dat het inktverbruik meevalt omdat bij opstarten niet een hele schoonmaakronde word doorlopen.Voor mij werkte alles bij installatie probleemloos en print hij tot volle tevredenheid.
Zelfs de DVD's zijn top.Op foto's word een licht krasje getrokken ,maar dat zie je alleen als je de foto schuin houd.Dit komt waarschijnlijk doordat je de fot's omgekeerd in de la moet leggen.Verdre is dubbelzijdig printen een handige feature.Het touchscreen werkt zoals het moet.Ik heb alles uitgeprobeerd zonder de manual te lezen,en dat was eigenlijk ook niet nodig.Tot nu toe een aanrader.